🎾 Συνέντευξη με τον Γιώργο Μπερτόλη
Υπεύθυνος Ακαδημίας & Προπονητής Τένις | allcourt.gr
Προσωπική πορεία
Ποιο ήταν το πιο σημαντικό μάθημα που πήρατε ως πρώην εθνικός αθλητής τένις και πώς το εφαρμόζετε τώρα στην εκπαίδευση των μαθητών σας;
Ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα που αποκόμισα από την πορεία μου ως εθνικός αθλητής και που το εφαρμόζω με συνέπεια στην προπονητική μου φιλοσοφία, είναι η ξεκάθαρη διάκριση μεταξύ των παραγόντων που μπορούμε να ελέγξουμε και εκείνων που είναι πέρα από την επιρροή μας.
Εξηγώ στους μαθητές μου ότι εξωγενείς παράγοντες –όπως οι καιρικές συνθήκες, η «τύχη» σε έναν πόντο, το επίπεδο του αντιπάλου ή ακόμα και ο εξοπλισμός (π.χ. ρακέτες, πλέγματα)– είναι μεταβλητές που δεν μπορούμε να αλλάξουμε. Η εστίαση και η ενέργεια που σπαταλάμε επικαλούμενοι αυτούς τους παράγοντες ως αιτίες μιας μη επιθυμητής απόδοσης, αποτελούν στην πραγματικότητα απλές δικαιολογίες. Στόχος μου είναι κανένας αθλητής μου να μη χάνει πολύτιμη ενέργεια σε κάτι τέτοιο.
Αντίθετα, η προσοχή μας πρέπει να στρέφεται στους ενδογενείς, ελέγξιμους παράγοντες, οι οποίοι είναι και οι καθοριστικοί για την εξέλιξη. Τέτοιοι παράγοντες είναι: η απόλυτη προσπάθειά μας, η διαρκής συγκέντρωση, η ψυχική μας στάση και η σωστή στάση του σώματός μας (body language). Αυτά είναι τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας και που, αν τα διαχειριστούμε σωστά, θα μας φέρουν ολοένα και πιο κοντά στο επιθυμητό αποτέλεσμα, ανεξάρτητα από τις εξωτερικές συνθήκες.
Προπονητική φιλοσοφία
Πώς θα περιγράφατε τη φιλοσοφία σας ως εκπαιδευτής τένις; Ποιο στοιχείο θεωρείτε πιο σημαντικό στη διδασκαλία;
Η φιλοσοφία μου είναι απλή: Βλέπω κάθε παιδί που ξεκινάει τένις όχι ως έναν αρχάριο, αλλά ως έναν ολοκληρωμένο αθλητή που βρίσκεται ήδη στον δρόμο για την κορυφή των δυνατοτήτων του. Από την πρώτη μέρα, οραματίζομαι πού μπορεί να φτάσει και του δίνω τα κατάλληλα εφόδια για να το πετύχει.
Το Πιο Σημαντικό Στοιχείο: Ο Χαρακτήρας
Πέρα από την τεχνική κατάρτιση, τη στρατηγική ευφυΐα και τη σωστή διαχείριση της ψυχολογίας, το πιο σημαντικό στοιχείο στη διδασκαλία μου είναι η διαμόρφωση του χαρακτήρα του αθλητή.
Το τένις είναι ένα όχημα για να δημιουργήσουμε:
-
Δίκαιους Διεκδικητές: Τους μαθαίνω να διεκδικούν ό,τι τους αξίζει, αλλά ποτέ εις βάρος του αντιπάλου ή των κανόνων.
-
Ηθικούς Ανθρώπους: Ηθική συμπεριφορά και ευγενείς τρόποι είναι αδιαπραγμάτευτα. Πρέπει να δείχνουν σεβασμό στον προπονητή, στον αντίπαλο, στους συμπαίκτες και στους κανόνες.
-
Μαθητές της Ζωής: Τους ενθαρρύνω να είναι άνθρωποι που ακούν και μαθαίνουν διαρκώς, με σεβασμό προς την κοινωνία και τους γύρω τους.
Εν ολίγοις, στόχος μου είναι να δημιουργήσω αθλητές που είναι πρωταθλητές στον αγωνιστικό χώρο, αλλά πάνω απ' όλα, άξιοι άνθρωποι στην κοινωνία.
Διαχείριση νέων αθλητών
Τι θεωρείτε κρίσιμο για την ανάπτυξη ενός νεαρού αθλητή, τόσο τεχνικά όσο και ψυχολογικά;
Για την ανάπτυξη ενός νεαρού αθλητή, δεν υπάρχει μία μοναδική «μαγική» παράμετρος. Η προσέγγισή μου βασίζεται στην πεποίθηση ότι πρέπει να οικοδομήσουμε ολοκληρωμένους αθλητές, ικανούς να φτάσουν στην κορυφή των επιδόσεών τους σε βάθος χρόνου.
Ως εκ τούτου, θεωρώ και τα πέντε βασικά στοιχεία της προπόνησης εξίσου σημαντικά: Technical, Tactical, Mentally, Footwork και Physical.
Η φιλοσοφία μας είναι ότι αυτά τα στοιχεία συμπεριλαμβάνονται σε κάθε προπονητική μονάδα, ανεξαρτήτως ηλικίας. Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα έγκειται στην εξατομίκευση: κάθε στοιχείο εφαρμόζεται σε διαφορετικό ποσοστό, προσαρμοσμένο στις ανάγκες, το αναπτυξιακό στάδιο και τους στόχους της συγκεκριμένης ομάδας ή του αθλητή. Αυτή η ισορροπημένη και προσαρμοστική προσέγγιση είναι κρίσιμη τόσο για την τεχνική αρτιότητα όσο και για την ψυχολογική θωράκιση του αθλητή.
Εκπαίδευση και MSc Sports Management
Πώς η γνώση σας στο Sports Management σας έχει βοηθήσει στην καθημερινή δουλειά σας ως εκπαιδευτής;
Θεωρώ ότι η εκπαίδευση είναι το δώρο που κάνουμε στον εαυτό μας για να παραμένουμε επίκαιροι, να ζούμε το παρόν και να είμαστε σε θέση να αντιληφθούμε έγκαιρα τις μελλοντικές τάσεις.
Το μεταπτυχιακό μου στο Sports Management αποτέλεσε μια στρατηγική επένδυση στον εαυτό μου. Στόχος μου ήταν να αποκτήσω όλα τα απαραίτητα εφόδια ώστε να υποστηρίξω την ακαδημία που διευθύνω μαζί με τον συνάδελφό μου, εκτελώντας τα καθήκοντά μου με τη μέγιστη αποτελεσματικότητα και μειώνοντας στο ελάχιστο τα λάθη.
Στην καθημερινή μου δουλειά, η γνώση αυτή είναι πολύτιμη. Με έχει βοηθήσει καθοριστικά σε τρία βασικά επίπεδα:
-
Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού: Στην αποτελεσματική διαχείριση χαρακτήρων (προπονητών, γονέων, αθλητών) και στη δημιουργία ενός θετικού περιβάλλοντος συνεργασίας.
-
Λειτουργία Ακαδημίας: Στην ορθή διαχείριση των οικονομικών της ακαδημίας και στον εξορθολογισμό των λειτουργιών.
-
Εξωστρέφεια: Στην κατανόηση των αρχών του μάρκετινγκ και στην ανάγκη για τη σωστή εταιρική παρουσία της ακαδημίας στον χώρο.
Είναι αλήθεια ότι το πόσο μπορεί να σε βοηθήσει ένα MSc το συνειδητοποιείς πλήρως στην πράξη. Το Sports Management όχι μόνο μου έδωσε πρακτικά εργαλεία, αλλά κυρίως διεύρυνε τους ορίζοντές μου, κάνοντάς με να θέσω νέους, υψηλότερους και πιο φιλόδοξους στόχους για το μέλλον της ακαδημίας μας.
Μελλοντικά σχέδια
Ποιοι είναι οι προσωπικοί σας στόχοι ως εκπαιδευτής για τα επόμενα χρόνια; Τι θέλετε να αφήσετε ως «στίγμα» στους μαθητές σας;
Ως άνθρωπος, όταν διακρίνω ένα πρόβλημα, επιζητώ άμεσα την αποτελεσματική λύση.
Όλοι οι προπονητές φέρουμε τεράστια ευθύνη απέναντι στο άθλημα, το κοινό, και κυρίως στα παιδιά, τα οποία αποτελούν το μέλλον. Μόνο αν τους δώσουμε τα κατάλληλα εφόδια –πλήρη γνώση, σωστές βάσεις και σωστή κουλτούρα– θα μπορέσουν να απολαύσουν πραγματικά αυτό που κάνουν και, αύριο μεθαύριο, να ανεβάσουν κι εκείνοι τον πήχη ψηλότερα.
Ο προσωπικός και επαγγελματικός μου στόχος είναι κάθε αθλητής, από τα παιδιά έως τους ενήλικες που βρίσκονται στον χώρο μας, να έχει μάθει το τένις ολοκληρωμένα και σε βάθος.
Θέλουμε το όνομα της ακαδημίας μας να είναι συνώνυμο της σκληρής δουλειάς, της αφοσίωσης στα παιδιά και την πλήρη υποστήριξη των δυνητικών μελλοντικών αθλητών του τόπου. Το στίγμα που θα αφήσουμε πρέπει να είναι συνώνυμο της ποιότητας, της σωστής διδασκαλίας και της ολοκληρωμένης αθλητικής παιδείας, ώστε το κάθε παιδί να φεύγει από το γήπεδο νιώθοντας ότι έγινε καλύτερο, όχι απλώς ότι έπαιξε.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου